Къкрещо гърненце

Къкрещо гърненце

6.02.2017 г.

Какаов кейк в собствен сос





За пръв път видях и се впечатлих от подобна рецепта в предаването "Рецептите на Бил" по "24 Kitchen". Съществуват доста и различни варианти на този вид сладкиши, но аз ще покажа моят, в който импровизирах според наличните продукти. Получи се фантастичен десерт! 
Тестото изплува на повърхността при печенето по начина, по който се случва в арабския сладкиш "Кодрит Кадир". Сочен, много ароматен и оригинален десерт, който се консумира топъл и може да се поднесе с топка сладолед, бита сметана, или като мен - полят с подсладена заквасена сметана.




Продукти:
  • 50 г масло
  • 1 ч.ч. захар (с вместимост 250 мл)
  • 2 яйца
  • 60 мл олио
  • 140 мл прясно мляко
  • 1 ч.ч. брашно 
  • 1 пълна ч.л. бакпулвер
  • 1 с.л. какао
  • 1 ванилия
За соса:
  • 250 мл вода
  • 1 ч.л. ром
  • 3/4 ч.ч. захар 
  • 1 пълна с.л. какао
  • 1 ванилия




Приготвяне:

Мекото масло се разбива с 3 лъжици захар до крем. Прибавят се яйцата с останалата захар и отново се разбива. Добавят се млякото и олиото, а след тях пресятото брашно с бакпулвера, ванилията и какаото. Всичко се хомогенизира. Трябва да се получи смес с гъстотата на кексово тесто. 
В отделен съд се смесват продуктите за соса. Загряват се до кипване и се разбъркват добре. В немного широка тавичка се излива половината горещ сироп, върху него тестото, а най-отгоре останалият сироп равномерно навсякъде. Не се разбърква! Получава се в този вид:




Пече се в загрята фурна на 190* около 30 минути, като се внимава да не се препече. Пробва се с клечка за готовност. 




Най-добре е да се поднесе, докато е все още леко топъл и както вече споменах - със сос от подсладена заквасена сметана, с бита сметана, или с топка сладолед.
Добър апетит!





6 коментара:

  1. Чудесен и мнооого шоколадов сладкиш, Вили! :) Заинтригува ме рецептата, благодаря ти, че я сподели. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А аз благодаря за оценката, Светле! Сладкишът наистина е интересен и много вкусен, заслужава да се опита!

      Изтриване
  2. И аз се нареждам на опашка да опитам:)

    ОтговорИзтриване
  3. Мен не само ме заинтригува, но и току що го направих:) Пак сполучлива рецепта. Благодаря Вили.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, Ники! За мен този кейк е с вълшебен вкус! Да ви е сладко!

      Изтриване